Ψυχοτρόπες ιδιότητες των Αιθέριων Ελαίων Μέρος B

Ψυχοτροπική δραστηριότητα

Ψυχοτρόπος (ψυχοδραστική) ουσία είναι αυτή που επηρεάζει τον εγκέφαλο με τέτοιο τρόπο ώστε να μεταβάλλει τη διάθεση, τη συμπεριφορά ή τη νοητική λειτουργία. Αν και οι ψυχοτρόπες επιδράσεις είναι αναμφισβήτητα πιο σχετικές στη φαρμακολογία, οι τοξικολόγοι τα θεωρούν μέρος της «συμπεριφορικής τοξικολογίας». Αυτή είναι η μελέτη των αλλαγών στη συμπεριφορά που προκαλούνται από τοξικές ουσίες και λόγω των επιπτώσεών τους τόσο στο ΠΝΣ και ΚΝΣ (Niesink 1996). Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν διαστρεβλώσεις της αντίληψης και της κρίσης, και εξασθένηση της προσοχής ή της ψυχικής διαδικασίας.

Έλαιο Μαγιοβότανου (Nepeta cataria)

Το βότανο είναι ένα πολύ γνωστό ελκυστικό των οικόσιτων γατών και πρέπει να μυριστεί, να μην καταποθεί, για να επηρεάσει τη συμπεριφορά της γάτας. Υπάρχουν αναφορές για μια ήπια και παροδική ψυχοτρόπο επίδραση σε ανθρώπους μετά το κάπνισμα του αποξηραμένου βοτάνου. Τέσσερις τέτοιες περιπτώσεις αναφέρθηκαν το 1969, με επιπτώσεις που λέγεται ότι είναι παρόμοιες με αυτές της Cannabis sativa, δηλαδή, ευφορία, ανύψωση της διάθεσης, αλλά λιγότερο έντονο. Άλλα φαινόμενα περιλάμβαναν οπτικές παραισθήσεις, γοητεία με μουσική, και μια αίσθηση μη πραγματικότητας (Jackson & Reed 1969). Υπάρχει μία αναφορά για ένα παιδί 19 μηνών που παρουσίαζε παρατεταμένη κατάθλιψη του ΚΝΣ μετά από κατανάλωση μεγάλης ποσότητας(Osterhoudt et al 1997). Το συστατικό το υπεύθυνο για τις επιδράσεις του μαγιοβότανου στο ΚΝΣ θεωρείται ότι είναι το νεπεταλικό οξύ, ένας μεταβολίτης της νεπεταλακτόνης (Massoco et al 1995). Δεν υπάρχουν αναφορές ότι το αιθέριο έλαιο έχει επιδράσεις στο ΚΝΣ, αλλά περιέχει 1,2–43,0% νεπεταλικό οξύ και 12,7–84,0% νεπεταλακτόνες.

Έλαιο κάνναβης

Οι ουσίες που περιέχει η Cannabis sativa και οφείλει τις ψυχοτρόπες και παραισθησιογόνες επιδράσεις είναι τα κανναβινοειδή. Αυτά είναι στις αδενικές τρίχες του φυτού, όπου το έλαιο προέρχεται (Malingre' et al 1975). Τα εμπορικά διαθέσιμα έλαια περιέχουν μόνο ίχνη, ανεπαρκή για να προκαλέσουν ψυχοτρόπο αποτέλεσμα.

Έλαιο Μεξικάνικου κατιφέ (Tagetes lucida)

Το βοτανικό όνομα είναι Tagetes lucida και το «lucida» προέρχεται από ψυχοτροπική δράση που χρονολογείται από τους Αζτέκους, οι οποίοι έριχναν κονιοποιημένα φύλλα στα πρόσωπα των αιχμαλώτων που πρόκειται να θυσιαστούν, προφανώς για να νεκρώσουν τις αισθήσεις τους. Υπάρχουν πολλές ανεξάρτητες αναφορές ναρκωτικών επιδράσεων. το ξερό βότανο καπνίζεται και λέγεται ότι είναι ήπια ψυχοδραστικό (Emboden 1979). Το ενεργό συστατικό είναι άγνωστο, αλλά ούτε η εστραγόλη ούτε το β-μυρσένιο φαίνεται πιθανό υποψήφιο, επομένως το αιθέριο έλαιο μπορεί να μην είναι υπεύθυνο.

Έλαιο μοσχοκάρυδου

Πολλές αναφορές αιθέριων ελαίων με δραστηριότητα στο ΚΝΣ σχετίζονται με το μοσχοκάρυδο και τα συστατικά του (Power & Salway 1908). Μερικά από αυτά περιγράφουν παραισθησιογόνες επιδράσεις. Το μοσχοκάρυδο προφανώς χρησιμοποιούνταν ως παραισθησιογόνο από τον 11ο αιώνα (Mack 1982). Το 1576, ο βοτανολόγος Lobel περιέγραψε «μια έγκυο Αγγλίδα η οποία, έχοντας φάει δέκα-δώδεκα μοσχοκάρυδα, έγινε είχε συμπτώματα παρόμοια με παράλυση και μεθύσι. Η τρέχουσα γνώση προτείνει ότι το μοσχοκάρυδο είναι μέτρια έως έντονο ψυχοτρόπο όταν λαμβάνεται σε υψηλή ποσότητα και μπορεί περιστασιακά να προκαλέσει παραισθήσεις. Τα αποτελέσματα κατάποσης μοσχοκάρυδου υπόκεινται σε σημαντικές ατομικές διακυμάνσεις. Σε μια μελέτη, 6 g δεν είχαν μεγαλύτερα αποτελέσματα από το εικονικό φάρμακο, υποστηρίζοντας την υπόθεση του συγγραφέα ότι οποιεσδήποτε ψυχοτρόπες επιδράσεις του μοσχοκάρυδου οφείλονταν σε υπόδειξη (Beattie 1968). Ωστόσο, αυτό το ποσό μπορεί να είναι ανεπαρκές για να παράγει ψυχοτρόπα αποτελέσματα (Forrest & Heacock 1972). Σε δύο ξεχωριστές αλλά σχεδόν πανομοιότυπες περιπτώσεις, γυναίκες έφαγαν αλεσμένο μοσχοκάρυδο (6 g) για τη διόρθωση της ακανόνιστης εμμήνου ρύσεως. Καθεμιά βρέθηκε σε κατάσταση κατάρρευσης, με αδύναμο σφυγμό, κρύο δέρμα και ακανόνιστη αναπνοή, αλλά ανάρρωσε γρήγορα μετά από ένεση θειικής στρυχνίνης (Hamond 1906, Reekie 1909). Συνήθως, τα υποκείμενα βιώνουν αλλοιωμένες αντιλήψεις για πραγματικότητα και επίγνωση. Αυτές περιγράφονται ως ονειρικές καταστάσεις και αισθήματα μη πραγματικότητας ή ασυναρτησίας. Οι διαθέσεις ποικίλλουν από ηρεμία και ευφορία έως αγωνία, άγχος, κρίσεις πανικού και αίσθηση επικείμενης καταστροφής. Μερικά άτομα αναφέρουν αναταραχή και ενθουσιασμό, ενώ άλλοι νυστάζουν ή πέφτουν σε λήθαργο (Green 1959; Weiss 1960; McCord & Jervey 1962; Payne1963; Akesson & Walinder 1965; Παναγιωτόπουλος & Chisholm1970). Οι ψευδαισθήσεις εμφανίζονται σε υψηλότερες δόσεις (15–30 g) και περιλαμβάνουν οπτικές και ακουστικές διαταραχές, όπως φώτα που αναβοσβήνουν, «λιώνουν τοίχοι» και δυνατή μουσική (Akesson & Walinder 1965; Panayotopoulos & Chisholm 1970; Forrest & Heacock 1972; Abernethy & Becker 1992). Η μεγαλύτερη αναφερόμενη ποσότητα μοσχοκάρυδου που καταναλώθηκε είναι 47 g, από κρατουμένους, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι επηρεάζει θετικά η διάθεση, η κοινωνική ικανότητα, αντίληψη και λίμπιντο (Weiss 1960). Οι επιπτώσεις έχουν συγκριθεί με εκείνες της κάνναβης, του αλκοόλ και ηρωίνης (Weiss 1960; Mann 1992). Μία περίπτωση εμφανούς εθισμού στο μοσχοκάρυδο αναφέρθηκε σε νεαρό άνδρα, ο οποίος παρουσιάστηκε με ψύχωση και υπερβολική δίψα (Brenner et al 1993). Η ανάρρωση από τις επιπτώσεις της δηλητηρίασης από μοσχοκάρυδο μπορεί να διαρκέσει έως και επτά ημέρες. Το μοσχοκάρυδο, χωρίς το αιθέριο έλαιο του, μπορεί να στερείται ψυχοχοτροπικής δράσης τόσο σε ζώα όσο και σε ανθρώπους (Power & Salway 1908). Δύο συστατικά ελαίου μοσχοκάρυδου, μυριστικίνη (3,3–13,5%) και η ελεμισίνη (0,1–4,6%) έχει αναφερθεί ότι αναπαράγει πολλά εκ των ψυχοτρόπων χαρακτηριστικών του αλεσμένου μοσχοκάρυδου σε αρουραίους και ποντίκια (Truitt 1967). Η μυριστικίνη είναι αναστολέας της μονοαμινοξειδάσης, ιδιαίτερα του ΜΑΟΑ, ενός ενζύμου που είναι σημαντικό για την απενεργοποίηση ορισμένων από τους νευροδιαβιβαστές του σώματος, και αυτό θα μπορούσε εν μέρει να εξηγήσει τα ευφορικά αποτελέσματα του μοσχοκάρυδου (Truitt et al 1963, Truitt & Ebersberger 1962). Η μυριστίνη αυξάνει επίσης τα επίπεδα του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνης στον εγκέφαλο αρουραίου (Truitt 1967) και αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει ψυχοτρόπα αποτελέσματα. Έχει προταθεί ένα μεταβολικό μονοπάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει στη μετατροπή της μυριστίνης και της ελεμικίνης σε 3,4,5-τριμεθοξυαμφεταμίνη (TMA) (Weil 1965, Weil 1966) ή 3-μεθοξυ-4,5-μεθυλενοδιοξυαμφεταμίνη (MMDA) (Kalbhen 1971), και τα δύο γνωστά παραισθησιογόνα. Το MMDA είναι παρόμοιο στη δομή του MDMA, επίσης γνωστό ως Έκσταση (Shulgin 1966). Ωστόσο, σε περίπτωση κατάχρησης μοσχοκάρυδου, όχι παράγωγα αμφεταμίνης βρέθηκαν στα ούρα, αν και ανιχνεύθηκαν μεταβολίτες της ελεμικίνης, της μυριστίνης και της σαφρόλης (Beyer et al 2006). Όταν λαμβάνεται από το στόμα από ανθρώπους, 400 mg μυριστικίνης (που ισοδυναμεί με 40 g ολόκληρου μοσχοκάρυδου) φάνηκε να μην έχει ψυχοτρόπα αποτελέσματα (Truitt et al 1961). Σε μια μελέτη που διεξήχθη (RT), ένα υποκείμενο κατάποσε 1 mL λάδι μοσχοκάρυδου (ισοδύναμο με 10 g ολόκληρου μοσχοκάρυδου) αλλά δεν παρατηρήθηκε κανένα αποτέλεσμα. Όταν τέσσερα άτομα έλαβαν 1,5 mL του ίδιου λαδιού, οι εμπειρίες κυμαίνονταν από ευφορία που διαρκούσε για 36 ώρες, σε βαριές κεφαλαλγίες, ναυτία, ανησυχία, επιρρέπεια στο γέλιο, μια αίσθηση μη πραγματικότητας, αυξημένη επίγνωση και διαύγεια σκέψης και συναισθήματος. Η μόνη αρνητική επίδραση που αναφέρθηκε ήταν μια σύντομη «κρίση πανικού» σε ένα θέμα το επόμενο πρωί. Σε άλλη περίπτωση, ένα από τα παραπάνω άτομα έλαβε 1 mL μαϊντανέλαιου, αλλά δεν παρουσίασε ψυχοτρόπα αποτελέσματα. Αυτή η ποσότητα μαϊντανέλαιου περιείχε τετραπλάσια ποσότητα μυριστίνη ως ποσότητα σε 1,5 mL του ελαίου μοσχοκάρυδου. Αυτό υποστηρίζει την πρόταση ότι η μυριστίνη δεν είναι ψυχοτρόπα όταν λαμβάνεται μόνη της, τουλάχιστον σε αυτές τις δόσεις, και ότι άλλα συστατικά του αιθέριου ελαίου πιθανώς δρουν συνεργικά με τη μυριστίνη και την ελεμικίνη για την παραγωγή των παρατηρούμενων αποτελεσμάτων. Κατά συνέπεια, άλλα έλαια πλούσια σε μυριστικίνη (π.χ. φύλλο μαϊντανού και παστινάκι) μπορεί να μην είναι ψυχοτρόπα.

Θουγιόνη

Η παραγωγή αψέντιου που περιείχε αψιθέλαιο απαγορεύτηκε στη Γαλλία το 1915. Υποστηρίχθηκε ότι το λάδι ενεργούσε ως ένα ναρκωτικό σε υψηλότερες δόσεις και ήταν συνήθεια. «Αψινθισμός»,είναι ένα σύνδρομο παραισθήσεων, αϋπνίας, τρόμου, σπασμών και παράλυσης, συσχετίστηκε με τη μακροχρόνια κατάποση λικέρ (Weisbord et al 1997). Ωστόσο, τα αψέντια που παράγονται σύμφωνα με ιστορικές συνταγές έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε thujone (0–4,3 mg/L) και ψυχοτρόπο αποτέλεσμα από αυτή την ποσότητα είναι απίθανο (Lachenmeier et al 2005). Έχει προταθεί ότι η thujone και THC, το πιο ενεργό συστατικό της κάνναβης, αλληλεπιδρούν με ένας κοινό υποδοχέα στο ΚΝΣ και έτσι έχουν παρόμοια ψυχοτρόπα αποτελέσματα (Del Castillo et al 1975). Ωστόσο, η thujone δένει με σχετικά χαμηλή συγγένεια με κανναβινοειδείς CB1 και CB2 υποδοχείς και αποτυγχάνει να μιμηθεί το THC σε κατάλληλες δόσεις (Meschler & Howlett 1999). Επομένως η thujone έχει πιθανώς πολύ πιο αδύναμη ψυχοτρόπο επίδραση.

Συζήτηση

Οι ποσότητες αιθέριων ελαίων που χρησιμοποιούνται εξωτερικά στην Αρωματοθεραπεία είναι απίθανο να προκαλέσουν ψυχοτρόπο αποτέλεσμα, ανεξάρτητα από το ποια έλαια χρησιμοποιούνται. Θα ήταν σκόπιμο να είστε προσεκτικοί με τη χορήγηση από το στόμα, αν και οι κανονικές από του στόματος δόσεις δεν επαρκούν για να προκαλέσουν οποιοδήποτε ψυχοτρόπο αποτέλεσμα. Τα έλαια που περιέχουν θουγιόνη είναι ήδη περιορισμένα λόγω της νευροτοξικότητας τους. Εκείνοι με κλινικές ψυχολογικές καταστάσεις, με ιστορικό ψυχωσικών επεισοδίων ή ιστορικό χρήσης κάνναβης και/ή ψυχεδελικά φάρμακα θα πρέπει να παρακολουθούνται προσεκτικά στις αντιδράσεις τους στην Αρωματοθεραπεία.

Περίληψη

• Μια νευροτοξική ουσία προκαλεί προσωρινές (αναστρέψιμες) ή μόνιμη (μη αναστρέψιμη) διαταραχή παρεμβαίνοντας στη δομή ή/και λειτουργία νευρικών μονοπατιών, κυκλωμάτων και συστημάτων. • Τα βρέφη είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στη νευροτοξικότητα και σε σπασμωδικά. • Το Wormseed oil είναι ισχυρά νευροτοξικό και πρέπει να αποφεύγεται με οποιαδήποτε διαδρομή. • Η αναστρέψιμη αλλαγή μπορεί να επηρεάσει προσωρινά τον συντονισμό, διάθεση, ύπνο ή γνωστική λειτουργία. Μη αναστρέψιμες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν παρόμοια, αλλά μόνιμα αποτελέσματα. • Τα διεγερτικά του ΚΝΣ μπορεί να μειώσουν τη διάρκεια του ύπνου και/ή να οδηγήσουν σε επιληπτικές κρίσεις. • Τα ηρεμιστικά και τα ψυχοφάρμακα έχουν επίσης λειτουργικές ΚΝΣ επιπτώσεις που μπορεί να είναι επιζήμιες για την ασφάλεια. • Οι κετόνες a- και b-thujone, pinocamphone, ( )-καμφορά και (1R)-(þ)-b-pulegone μπορούν όλα να προκαλέσουν επιληπτικές κρίσεις, όπως μπορεί και το σαλικυλικό μεθύλιο. • Ορισμένες κετόνες δεν προκαλούν επιληπτικές κρίσεις και κάποιες προκαλούν αντισπασμωδικό. • Τα έλαια από ευκάλυπτο και τερεβινθίνη έχουν προκαλέσει επιληπτικές κρίσεις σε μειοψηφία παιδιών μετά από σημαντική έκθεση από εισπνοή ή κατάποση από το στόμα. Αυτά μπορεί να είναι ιδιοσυγκρασιακές αντιδράσεις χωρίς σχέση δόσης-απόκρισης. • Ένα αντισπασμωδικό συστατικό σε ένα αιθέριο έλαιο μπορεί να αντιμετωπίσει την επίδραση ενός σπασμωδικού συστατικού, π.χ., λιναλοόλη (αντισπασμωδικό) και καμφορά (σπασμωδικό) σε λάδι λεβάντας. • Σε δοκιμές σε ζώα, ορισμένα αιθέρια έλαια έχουν σημαντικό ηρεμιστικό παράγοντα. Αυτά τα έλαια γενικά χορηγούνται από το στόμα ή με ένεση ip, σε συχνά υψηλές δόσεις. • Συνιστάται προσοχή κατά τη χρήση ηρεμιστικών ελαίων σε οποιονδήποτε λήψη βαρβιτουρικών, βενζοδιαζεπινών (ή αναισθητικών), λόγω πιθανές αλληλεπιδράσεις με αυτά τα φάρμακα. • Στον άνθρωπο, τα εισπνεόμενα ηρεμιστικά αιθέρια έλαια μπορεί να είναι αγχολυτικά, χωρίς να προκαλείται κάποια γνωστική ή κινητική βλάβη λειτουργία. • Μια ανασφαλής ψυχοτρόπος επίδραση είναι απίθανο από μασάζ ή εισπνοή με οποιοδήποτε αιθέριο έλαιο, αλλά μπορεί να είναι δυνατή από από του στόματος δοσολογία με έλαιο μυρωδικών ή μοσχοκάρυδο. • Όσοι έχουν κλινικές ψυχολογικές παθήσεις, ιστορικό ψυχωτικά επεισόδια ή ιστορικό χρήσης ψυχεδελικών φαρμάκων θα πρέπει να παρακολουθούνται προσεκτικά για τις αντιδράσεις τους σε Αρωματοθεραπεία.

Μελέτη Περίπτωσης - Ψυχεδελική Θεραπεία

Η ψυχεδελική θεραπεία μπορεί να θεωρηθεί ως μία από τις παλαιότερες μορφές θεραπείας για τη θεραπεία της ψυχής και ταυτόχρονα θεωρείται πλέον αιχμή στη βιοϊατρική μετά από δεκαετίες αποφυγής. Ορισμένες παραδοσιακές αυτόχθονες κοινωνίες, σχεδόν σε όλα τα μέρη του κόσμου, εργάζονται με φάρμακα φυτικών αλκοολούχων ποτών, που φαίνεται ως ένας πιο ολιστικός και σεβαστός όρος, για τη θεραπεία της ψυχής. Με έναν υπεραπλουστευμένο τρόπο, η ψυχεδελική θεραπεία μπορεί να οριστεί ως η χρήση φυτών και μανιταριών που αλλάζουν το μυαλό ή ψυχεδελικών με σκοπό τη θεραπεία μιας ασθένειας ή ανισορροπίας που μπορεί να εκδηλωθεί στο φυσικό, συναισθηματικό, νοητικό και πνευματικό σώμα ενός ατόμου ή μιας ομάδας. Η ρύθμιση για αυτή τη θεραπεία μπορεί να είναι άτομα ή ομάδες. Τις περισσότερες φορές, ένας σαμάνος ή παρόμοιο άτομο ή ομάδα ατόμων καθοδηγεί την εμπειρία. Ξεκινώντας με την «ανακάλυψη» του R. Gordon Wasson της Maria Sabina, μιας παραδοσιακής θεραπευτής των Mazatec που εργαζόταν με μανιτάρια ψιλοκυβίνης, το 1955, υπήρξε αυξανόμενο ενδιαφέρον στις δυτικές κοινωνίες για την «ψυχεδελική θεραπεία». πρέπει να αναγνωριστούν όσοι τον ακολούθησαν στην οικογένεια της Maria Sabina και στο παραδοσιακό Mazatec). Πριν από τότε υπήρχε ενδιαφέρον για τα ψυχεδελικά μόρια, όπως οι ανθρωπολόγοι που μελετούσαν τη χρήση του πεγιότ, οι Ναζί που πειραματίστηκαν με μεσκαλίνη σε άτομα που ήταν φυλακισμένοι στο Νταχάου και η ανακάλυψη του LSD το 1943, αυτές οι προσπάθειες όμως δεν είχαν αμιγές σκοπό την θεραπεία. Η Sandoz, η εταιρεία για την οποία εργαζόταν ο Χόφμαν όταν ανακάλυψε το LSD, συνήθιζε να δίνει ελεύθερα το LSD σε οποιονδήποτε ερευνητή ή γιατρό ήθελε να πειραματιστεί με αυτό, επειδή δεν ήξερε τι θεραπευτικές δυνατότητες προσέφερε. Μετά από μια περίοδο πολλά υποσχόμενης έρευνας στη δεκαετία του '50 και στις αρχές της δεκαετίας του '60 (Humphrey Osmond που επινόησε τον όρο "ψυχδελικό" και άλλοι), μαζί με μερικές πραγματικά εξοργιστικές προσπάθειες να χρησιμοποιηθούν αυτά τα μόρια για τον έλεγχο του νου (MK Ultra, Donald Ewen Cameron), Η ψυχαγωγική χρήση ψυχεδελικών εξαπλώθηκε παντού, οι θεραπευτικές προθέσεις και η ιερή εστίαση ξεχάστηκαν ευρέως ή συγκαλύφθηκαν από εντυπωσιακές ειδήσεις και υπήρξε μια ευρεία αντίδραση κατά των ψυχεδελικών. Η θεραπευτική τους υπόσχεση και η ιερή παράδοση, μαζί με τη συσσωρευμένη σοφία, ξεχάστηκαν ως επί το πλείστον. Τα τελευταία 25 χρόνια, υπήρξε μια αναγέννηση της επίσημης, ακαδημαϊκής έρευνας για την ψυχεδελική θεραπεία, εστιάζοντας κυρίως στην ψιλοκυβίνη, το MDMA, το LSD και την κεταμίνη. Το κύριο ενδιαφέρον και η αποδοχή αυτών των θεραπευτικών προσεγγίσεων εξαπλώνεται, όπως αποδεικνύεται από ολοένα και περισσότερα βιβλία και ντοκιμαντέρ που κυκλοφορούν, όπως το «How to Change your Mind» του Michael Pollan. Ταυτόχρονα, υπήρξε μια μακρά και ζωντανή παράδοση «υπόγειας» ψυχεδελικής θεραπείας, η οποία έχει βοηθήσει πολλούς ανθρώπους και κράτησε ζωντανές τις ιερές παραδόσεις συγκεντρώνοντας βιωματική σοφία. Ερευνητής στην Αμερική παρακολουθεί «ψυχιατρικούς πελάτες» και δουλεύει με κεταμίνη. Η κεταμίνη είναι επί του παρόντος το μόνο εγκεκριμένο από τον FDA φάρμακο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ψυχεδελική θεραπεία. Το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας για την κεταμίνη έχει επικεντρωθεί σε μέτρα αποτελεσμάτων και κλίμακες αξιολόγησης, π.χ. για την κατάθλιψη, το PTSD κ.λπ., καθώς και τις νευροχημικές και νευροβιολογικές αλλαγές που μπορεί να συμβάλλουν στα οφέλη της κεταμίνης, τα οποία περιλαμβάνουν ότι δρα στον υποδοχέα NMDA και φαίνεται να αυξάνει την πλαστικότητα των νευρώνων, η οποία είναι η ικανότητα των νευρώνων στον εγκέφαλο να σχηματίζονται νέες συνδέσεις και έτσι να δημιουργήσουν νέα πρότυπα σκέψης και συμπεριφοράς. Ο συγκεκριμένος ερευνητής και μερικοί ακόμα συνειδητοποιούν επίσης τις μοναδικές θεραπευτικές δυνατότητες της ψυχεδελικής εμπειρίας που μπορεί να προσφέρει η κεταμίνη. Τα πιθανά οφέλη από την ψυχεδελική εμπειρία της κεταμίνης, την οποία ορισμένοι θεωρούν μάλλον μοναδική, έχουν ως επί το πλείστον παραβλεφθεί, αν και αυτό αλλάζει σιγά σιγά. Τόσο λόγω της ψυχεδελικής εμπειρίας όσο και της νευρωνικής πλαστικότητας, νομίζω ότι η κεταμίνη και άλλα ψυχεδελικά διαταράσσουν το Δίκτυο Προεπιλεγμένης λειτουργίας. Το Δίκτυο Προεπιλεγμένης Κατάστασης, ένα ευρέως διαδεδομένο δίκτυο συνδέσεων και κέντρων στον ανθρώπινο εγκέφαλο, εμπλέκεται στα περισσότερα συνεχιζόμενα/μακροχρόνια συναισθηματικά οδυνηρά και δυσλειτουργικά μοτίβα, όπως κατάθλιψη, άγχος, PTSD/τραύμα- φάσματος, εθισμός και άλλες δυσλειτουργίες Ασυνείδητα μοτίβα πολλά από τα οποία είναι κοινωνικά επικυρωμένα, όπως ο καταναλωτισμός και ο ιδεολογικός εξτρεμισμός, που καταστρέφουν τη φύση και τους ενοποιητικούς, αμοιβαία εξανθρωπιστικούς δεσμούς της παραδοσιακής κοινωνίας. Η κεταμίνη σε συνδυασμό με αιθέρια έλαια, μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τη διαδικασία επούλωσης που προσφέρει η κεταμίνη. Αφού εν συντομία παρουσιαστεί πώς λειτουργεί η κεταμίνη, θα παρουσιαστούν μερικά αιθέρια έλαια που χρησιμοποίηθηκαν πρόσφατα σε ανθρώπους που λαμβάναν κεταμίνη και τα οφέλη τους. Η κεταμίνη είναι ένα διασχιστικό αναισθητικό που έχει υποσχεθεί πολλά ως νέα θεραπεία για την κατάθλιψη, το PTSD και τον χρόνιο πόνο. Στην πρακτική φαίνεται να παρέχει όφελος για την ΙΨΔ (Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή) και υπάρχει πρώιμη έρευνα για να υποστηρίξει αυτό και άλλες καταστάσεις, που δεν έχουν ανταποκριθεί σε πιο κοινά φάρμακα. Η κεταμίνη έχει εγκριθεί από τον FDA από τη δεκαετία του 1960. Η κεταμίνη χορηγείται πιο συχνά ενδομυϊκά ή ενδοφλέβια, τόσο στην κλινική πράξη όσο και σε μελέτες, αν και υπάρχουν άλλοι τρόποι απελευθέρωσής της, όπως συσκευές εισπνοής και παστίλιες. Μια πρόσφατη έρευνα των ιατρών και η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας έδειξε ότι η κεταμίνη έχει χαμηλό ποσοστό σοβαρών παρενεργειών και ότι η μακροχρόνια θεραπεία είναι αρκετά ασφαλής. Οι διασπαστικές επιδράσεις της κεταμίνης σημαίνουν ότι όταν χορηγείται ενδομυϊκά σε επαρκή δόση, το άτομο που τη λαμβάνει βιώνει διάσπαση από το να βρίσκεται στο σώμα και τις περισσότερες αισθήσεις. (Σημείωση: Αυτός ο διαχωρισμός είναι αρκετά διαφορετικός από τον διαχωρισμό που παρατηρείται στο PTSD και στις διαταραχές του φάσματος του τραύματος.) Μπορεί να είναι σχεδόν αδύνατο να περπατήσει, να γράψει ή να μιλήσει και οι άνθρωποι αναφέρουν ότι έχουν αποσυνδεθεί από τις αισθήσεις τους, έχουν δυσκολία στην όραση, την ακοή και την ιδιοδεκτικότητα. Ωστόσο, η αίσθηση της μυρωδιάς φαίνεται να ενισχύεται μοναδικά μέσω της κεταμίνης και οι άνθρωποι αναφέρουν εμπειρίες συναισθησίας ή συνάντησης με το πνεύμα του φυτού μέσω των αρωματικών μορίων σε ένα αιθέριο έλαιο. Μια πτυχή του πώς μπορεί να συμβεί αυτό βρίσκεται στη νευροανατομία. Όλες οι αισθήσεις, εκτός από την όσφρηση, υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω ενός οργάνου στο εγκεφαλικό στέλεχος που ονομάζεται θάλαμος. Είναι σαν μια σανίδα ανάμειξης για τις περισσότερες αισθητηριακές εισροές. Ο λόγος που δεν νιώθετε τα ρούχα στο δέρμα σας αυτή τη στιγμή είναι ότι ο θάλαμος το φιλτράρει. Ο λόγος που μπορείτε να εστιάσετε σε μια συνομιλία με ένα άτομο σε ένα θορυβώδες περιβάλλον είναι επειδή ο θάλαμος φιλτράρει τον ήχο. Τα μάτια σας βλέπουν πραγματικά μόνο αυτό που τους λέει ο θάλαμος να δουν. Το άρωμα είναι διαφορετικό. Τα οσφρητικά νεύρα στη μύτη μας και ο οσφρητικός βολβός μας πηγαίνουν απευθείας στο μεταιχμιακό σύστημα, ένα δίκτυο περιοχών του εγκεφάλου που εμπλέκονται με τη μνήμη και το συναίσθημα. Το άρωμα είναι η μόνη αίσθηση που δεν φιλτράρεται από τον θάλαμο. Επιπλέον, πολλά αρωματικά μόρια περνούν μέσω του δέρματος στην κυκλοφορία του αίματος και μέσω του αιματοεγκεφαλικού φραγμού στον εγκέφαλο. Έχουμε οσφρητικούς υποδοχείς στα περισσότερα μέρη του εγκεφάλου μας και σχεδόν σε κάθε όργανο στο σώμα μας, έτσι κυριολεκτικά δεν μυρίζουμε μόνο με τη μύτη μας αλλά ολόκληρο το σώμα και τον εγκέφαλό μας. Έτσι, ακόμη και ειδικά κατά τη διάρκεια της εμπειρίας της κεταμίνης, όταν ένα άτομο διασπάται και όλες οι άλλες αισθητηριακές εισροές είναι «εκτός σύνδεσης», μπορεί κανείς ακόμα να μυρίσει και να βιώσει τα αποτελέσματα των αρωματικών μορίων. Το πιο σημαντικό ζήτημα όταν χρησιμοποιείτε αιθέρια έλαια σε συνδυασμό με κεταμίνη ή άλλη ψυχεδελική θεραπεία είναι ότι το αιθέριο έλαιο είναι ζωντανό. Τα περισσότερα αιθέρια έλαια παράγονται με τρόπο που τα κάνει νεκρά. Η ποιότητα που αναζητούμε σε ένα αιθέριο έλαιο είναι η «ζωηρότητα» ή αυτό που οι αλχημιστές και η Χίλντεγκαρντ φον Μπίνγκεν αποκαλούσαν «viriditas». Το αιθέριο έλαιο ενός φυτού είναι μια εκδήλωση της ψυχής του φυτού. Το αιθέριο έλαιο δεν είναι προϊόν ή εργαλείο, αλλά πραγματικά ένας ζωντανός δάσκαλος και σύμμαχος ή φυτικό πνεύμα φάρμακο. Μπορείτε να αναγνωρίσετε αυτή τη ζωντάνια από τη βαθιά σύνδεση ψυχής με ψυχή που μπορείτε να βιώσετε όταν μυρίζετε ένα ζωντανό λάδι. Τα ζωντανά αιθέρια έλαια είναι βαθιά ψυχοδραστικά, τόσο σε συνδυασμό με κεταμίνη και άλλες ψυχεδελικές θεραπείες όσο και από μόνα τους. Αξιόπιστοι προμηθευτές είναι η Ινδία, Γαλλία, Κροατία κα. Η ινδική πηγή βρίσκεται στο Kannauj, μια πόλη κατά μήκος του Γάγγη που έχει παράδοση αιώνων στην κατασκευή άτταρ, που είναι ένας παραδοσιακός τρόπος να αιχμαλωτίζεις εύθραυστα αρώματα λουλουδιών σε αιθέριο έλαιο σανταλόξυλου. Συνήθως ένας θεραπευτής δουλευει με λίγα αιθέρια έλαια, γιατί είναι πολύ καλύτερο να υπάρχει βαθιά σχέση με λίγα λάδια παρά μια επιφανειακή σχέση με εκατοντάδες. Μετά από αυτή τη σύντομη εισαγωγή σχετικά με τη σημασία της ποιότητας των ελαίων, ακολουθούν μερικά αιθέρια έλαια που είναι εξαιρετικά για ψυχεδελική θεραπεία: Το Rose Attar είναι φτιαγμένο από τα πολύτιμα, αρχαία τριαντάφυλλα που καλλιεργούνται στην κοιλάδα του Γάγγη κοντά στο Kannauj και έχουν συλληφθεί σε αιθέριο έλαιο σανταλόξυλου. Αυτό αναφέρεται στα αγιουρβεδικά κείμενα εδώ και αιώνες ως υπέρτατο φάρμακο. Το σανταλόξυλο είναι σαν ένα μπολ ή τα χέρια που κρατούν το άρωμα του τριαντάφυλλου. Η Ρόουζ ανοίγει την καρδιά. Είναι σαν μια πνευματική αγκαλιά. Είναι υπέροχο για να επανασυνδεθούμε με την ψυχή μας, να λάβουμε συμπόνια και να νιώθουμε συμπόνια για τον εαυτό μας. Χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε ανθρώπους που είναι νέοι στην κεταμίνη, εάν είναι νευρικοί για τις επιπτώσεις της κεταμίνης. Επίσης, χρησιμοποιείται συχνά σε συνδυασμό με άλλα αρώματα, για αίσθηση ότι τυλίγεσαι από αγάπη και συμπόνια καθώς ένας άνθρωπος διερευνά τα θέματα σκιάς πιο βαθιά κατά τη διάρκεια της εμπειρίας της κεταμίνης.

Το βέτιβερ (γνωστός και ως Ruh Khus) που παρασκευάζεται από τις ρίζες ενός αρωματικού χόρτου (Chrysopogon zizanioides) είναι ένα εξαιρετικό λάδι γείωσης. Καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο για τον έλεγχο της διάβρωσης του εδάφους, η οποία συμβολίζει τις ιδιότητες γείωσης του. Η «γείωση» είναι το αντίθετο της διάστασης. Για τους ασθενείς με σοβαρή PTSD, η χρόνια διάσπαση είναι ένας μηχανισμός επιβίωσης, αλλά και ένα πρόβλημα, επειδή σημαίνει ότι δεν μπορούμε πραγματικά να θεραπευθούμε, επειδή η διάσπαση μας εμποδίζει να αισθανόμαστε. Η διάσπαση περιγράφεται συχνά ως η αίσθηση ότι τα πάντα είναι εξωπραγματικά ή κάτω από το νερό, ή ότι κάποιος νιώθει σαν ένα κεφάλι στα σύννεφα ή ένα κεφάλι σε ένα ραβδί, χωρίς επίγνωση του σώματος και της παρούσας στιγμής. Το βέτιβερ μας γειώνει και μας επανασυνδέει με το σώμα μας, ώστε να μπορούμε να νιώσουμε, να θεραπεύσουμε και να είμαστε εδώ τώρα. Το Vetiver μπορεί επίσης να προσφέρει γείωση, εάν είναι απαραίτητο, κατά τις πιο έντονες φάσεις της θεραπείας με κεταμίνη.

Το γάλβανο είναι ένα αρχαίο αρωματικό, που αναφέρεται στην παλαιά διαθήκη ως ένα από τα συστατικά του κετορέτ, του ιερού εβραϊκού θυμιάματος, όπου ένας από τους σκοπούς του είναι να μεταφέρει την ιερή ενέργεια του Σαββάτου στις άλλες ημέρες της εβδομάδας. (Φυσικά, το αιθέριο έλαιο είναι μια πιο πρόσφατη δημιουργία.) Είναι ένα υπέροχο άρωμα για τη δέσμευση για αλλαγή και ένα νέο μονοπάτι, π.χ. για να βοηθήσει τους ανθρώπους με εθισμό να δεσμευτούν στη νηφαλιότητα. Είναι υπέροχο να μας βοηθάει να σταματήσουμε να καθυστερούμε και να περιμένουμε και να αναλάβουμε δράση και να δεσμευτούμε για αλλαγή. «Η ώρα είναι τώρα», φαίνεται να λέει. Σε συνδυασμό με την κεταμίνη, φαίνεται να βοηθά πραγματικά στη δέσμευση για την αλλαγή που προσφέρει η νευροπλαστικότητα της κεταμίνης. Είναι επίσης ισχυρό στο να αναδεικνύει θέματα σκιάς και να επιτρέπει στον πελάτη να εμβαθύνει στην εμπειρία της κεταμίνης για να ανακτήσει ιδέες και συνειδητοποιήσεις που είναι έτοιμες να απελευθερωθούν από το ασυνείδητο στη συνείδηση.

Το λάβδανο είναι ίσως το πιο ιερό άρωμα των αρχαίων Αιγυπτίων που χρησιμοποιούσαν μια σειρά από ιερές μυρωδιές ως εξελιγμένη πνευματική τεχνολογία. Ένα από τα σκήπτρα του Όσιρι είναι ένα εργαλείο συλλογής ρητίνης λάβδανου (συχνά αποκαλείται λανθασμένα φλας) και ήταν κεντρικό στο αρχέτυπο και τον μύθο του. Ονομάζεται από μερικούς θεραπευτές ως Master of Shadows, γιατί φέρνει στην επιφάνεια θέματα Shadow όσο τίποτα άλλο. Λέμε πάντα ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται χωρίς την κατάλληλη επίβλεψη. Όταν κάποιος χρειάζεται και είναι έτοιμος να πάει βαθύτερα, το λάβδανο σε οδηγεί εκεί.

Yarrow: Αυτό το αιθέριο έλαιο είναι άγριας κατασκευής στη Γαλλία. Το Yarrow είναι η φυτική μορφή του αρχέτυπου Wounded Healer και είμαστε όλοι Wounded Healers. Είναι εξαιρετικό για την αποκατάσταση υγιών ορίων και τη δέσμευση στο μονοπάτι του Πληγωμένου Θεραπευτή. Στο πλαίσιο της κεταμίνης, μας επιτρέπει να διορθώσουμε ενεργειακές διαρροές και ανθυγιεινές υπεραναμίξεις. Helichrysum: Πρόσφατα βρήκαμε αυτό το καταπληκτικό αιθέριο έλαιο από την Κροατία. Το Helichrysum είναι εξαιρετικό για την απελευθέρωση και τη θεραπεία παιδικών τραυμάτων. Μας επιτρέπει να κλαίμε με δάκρυα και διευκολύνει τη βαθιά απελευθέρωση σε συνδυασμό με ένα αίσθημα αυτοσυμπόνιας. Μπορείτε επιτέλους να επιτρέψετε στον εαυτό σας να αισθάνεται χωρίς κρίση. Σας υπενθυμίζει επίσης ότι είναι πολύ πιο υγιές να αφήνετε αυτά τα βαθιά καταπιεσμένα συναισθήματα να βγουν στην επιφάνεια παρά να τρέχετε συνεχώς από αυτά. Πηγαίνει στον πυρήνα, δεν χτυπάει γύρω από τον θάμνο. Στο πλαίσιο της κεταμίνης, είναι εξαιρετικό για όσους δεν έχουν αυτοσυμπόνια.

Αιθέριο έλαιο κατιφέ: Το αιθέριο έλαιο κατιφέ που παίρνουμε από την Ινδία είναι το μόνο αιθέριο έλαιο tagetes erecta (γνωστός και ως αφρικανικός κατιφές γνωστός και ως Flor de Muerto, δηλαδή το λουλούδι που χρησιμοποιείται στο Μεξικό για το Dia de los Muertos) που γνωρίζουμε. Υπάρχει αιθέριο έλαιο Tagetes minuta που δεν είναι το ίδιο , και χρησιμοποιείται στη βιομηχανία αρωμάτων. Αυτός ο «αληθινός» Marigold είναι πραγματικά ισχυρός για διαγενεακά τραύματα και σύνδεση με τους προγόνους. Τρέχοντα ζητήματα ανθρώπων έχουν μια διαγενεακή συνιστώσα. Δεν είναι «έλαιο για αρχάριους», αλλά στο πλαίσιο της κεταμίνης, μπορεί να φέρει στο φως ιστορίες διαγενεακών που μπορεί να ήταν η κρυφή πηγή τραυμάτων και προτύπων που έχουμε περάσει στη ζωή μας. Βαλσαμόχορτο: Έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες και μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από αρνητικά μοτίβα σκέψης. Η κεταμίνη ενισχύει μοναδικά την αίσθηση της μυρωδιάς και η «συναισθησία» μπορεί να είναι εκπληκτική. Με τη βοήθεια της κεταμίνης μπορεί κανείς να γνωρίσει πραγματικά το πνεύμα του φυτού και τα αρώματα είναι μοναδικά ισχυρά για να βοηθήσουν στη μεταμόρφωση. Συχνά, όταν οι πελάτες πασχίζουν να μπουν αρκετά βαθιά ή να αντιμετωπίσουν ζητήματα σκιάς, η κεταμίνη ανοίγει την πόρτα, ας πούμε έτσι, και ορισμένα αρώματα κάνουν την πραγματική δουλειά. Για παράδειγμα, γάλβανο ή λάβδανο για θέματα σκιάς και, αν χρειάζεται, λίγο άτταρ τριαντάφυλλου για να παρέχει άνεση όταν τα θέματα Σκιάς γίνονται έντονα. Μια άλλη σημαντική πτυχή όταν εργάζεστε με την ψυχή είναι να έχετε ένα καλό πλαίσιο ή οδικό χάρτη για το ασυνείδητο. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα και το μοντέλο του Jung (δηλαδή τα αλχημικά στάδια) είναι αρκετά χρήσιμο για την πλοήγηση στα ασυνείδητα βασίλεια και για να μπορούμε να ανεχόμαστε στον εαυτό μας και στους ανθρώπους τα δύσκολα συναισθήματα που εμφανίζονται σε ένα θεραπευτή όταν θεραπεύει, απελευθερώνει τραύματα και εξατομικεύει. Από την εμπειρία θεραπευτών, η πιο συμβατική διαχείριση ψυχιατρικών φαρμάκων είναι η αντιμεταβίβαση, δηλαδή ο συνταγογράφος ζητά από τον πελάτη να πάρει ένα φάρμακο λόγω των δικών του ανησυχιών για τον πελάτη και αυτό στέλνει το σιωπηρό μήνυμα ότι τα δύσκολα συναισθήματα πρέπει να καλύπτονται. Αντίθετα, εάν είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε και να δούμε τα δύσκολα συναισθήματα που σχετίζονται με την προσωπική μεταμόρφωση, μπορούμε να επιτρέψουμε στις φυσικές διαδικασίες της ψυχής να μας θεραπεύσουν και να μας επανασυνδέσουν. Το τελευταίο πράγμα που θα αναφερθεί είναι ότι οι αλχημιστές ήταν και η πηγή του μοντέλου της ψυχής του Γιουνγκ (και από μόνοι τους εξερευνητές του ασυνείδητου βασίλειου) και απόσταξαν μερικά από τα πρώτα αιθέρια έλαια και έτσι είναι όμορφο να φέρουμε πίσω μαζί αυτές τις δύο πτυχές της αλχημικής παράδοσης για τη θεραπεία.

Find us on facebook